Sprawozdanie z wycieczki klasy VI

13 lutego, 2019

31 stycznia 2019 r. klasa VI wybrała się na ciekawą wycieczkę do Poznania.

Na początku mieliśmy okazję zobaczyć pomnik upamiętniający katastrofę bombowca Pe-2. W wypadku samolotu, który miał miejsce
10.06.1952 r. zginęło trzech członków załogi i sześcioro cywilów. Następnie udaliśmy się podziwiać największą w Europie ruchomą
szopkę bożonarodzeniową, znajdującą się w kościele Franciszkanów przy pl. Bernardyńskim. To miejsce bardzo nam się podobało,
ponieważ przedstawiona scena była naprawdę realistyczna. Później poszliśmy na Wzgórze Przemysła, gdzie znajdował się Zamek Przemysła z wieżą widokową. Podziwialiśmy z niej piękną panoramę Poznania. Zwiedziliśmy również Muzeum Sztuki Użytkowej, które mieści się w tym zamku. Obejrzeliśmy wiele różnych komnat, w których mieściły się dawne przedmioty codziennego użytku oraz wszelakie zbroje i sprzęty rycerskie, używane od wieków średnich aż po współczesność. W częściach multimedialnych mogliśmy wysłuchać legendę o powstaniu Wzgórza Przemysła, a także oglądać filmy. Na końcu naszego wyjazdu poszliśmy spróbować lokalnych potraw do restauracji „Pyra Bar”. Zjedliśmy m.in. pyry z gzikiem, placki ziemniaczane oraz domowe frytasy. Uważamy, że wycieczka była udana i mamy nadzieję na powtórzenie jej w przyszłości.