Ramowy rozkład dnia w oddziale przedszkolnym
Ramowy rozkład dnia w oddziale 2,5-5 latków
6:30 – 8:00 Schodzenie się dzieci do oddziału przedszkolnego: czynności opiekuńcze, porządkowe i organizacyjne. Konsultacje indywidualne z rodzicami. Zabawy dowolne podejmowane z inicjatywy dzieci służące realizacji ich pomysłów. Ćwiczenia poranne.
8:20 – 8:30 Przygotowanie do śniadania. Zabiegi higieniczne. Czynności samoobsługowe. Wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania.
8:30 – 9:00 Śniadanie . Zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku.
9:00 – 9:10 Wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu śniadania.
9:10 – 10:10 Zajęcia inspirowane przez nauczyciela w celu wspomagania rozwoju dziecka w sferze ruchowej, muzycznej, plastycznej, językowej, matematycznej. Zabawy ruchowe.
10:10 – 11:20 Pobyt na świeżym powietrzu ze szczególnym uwzględnieniem troski o zdrowie i bezpieczeństwo dzieci. Spacery w celach dydaktycznych i rekreacyjnych. Zajęcia sportowe, gry i zabawy.
11:20 – 11:30 Zabiegi higieniczne przed obiadem.
11:30 -12:00 Obiad.
12:00 -12:45 Zabawy i ćwiczenia prowadzone przez nauczyciela zgodnie z indywidualnymi potrzebami rozwoju dziecka.
14:00 – 14:20 Podwieczorek.
14:30 -17:00 Swobodne zabawy dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela. Odbieranie dzieci przez rodziców.
Ramowy rozkład dnia w oddziale „O”
7:20 – 7:30 Schodzenie się dzieci, rozmowy indywidualne z dziećmi oraz ich opiekunami. Wprowadzenie do tematyki zajęć. Podejmowanie gier i zabaw dydaktycznych.
Ćwiczenia poranne.
8:30 – 8:40 Przygotowanie się do śniadania. Mycie rąk – wdrażanie do higieny osobistej.
8:40 – 9:10 Śniadanie – praca nad kulturalnym spożywaniem posiłków.
9:10 – 11:10 Zajęcia dydaktyczno – wychowawcze z całą grupą lub w zespołach, z zakresu wszystkich działów programowych, z uwzględnieniem 10-minutowych przerw między jednostkami metodycznymi.
11:10 – 11:40 Spacery, zabawy ruchowe i gry terenowe – w razie niepogody zabawy na sali sportowej
11:40 – 12:10 Przygotowanie się do obiadu. Obiad.
12:10 – 12:25 Relaks – słuchanie opowiadań, wierszy.
12:25 – 13:00 Zabawy konstrukcyjne, badawcze, podsumowujące tematykę dnia, porządkowanie, śpiewanie piosenek. Zabawy na placu zabaw. Rozchodzenie się dzieci do domów.