Projekty


Poznaj nasze projekty:

„Bezpieczne wędrówki. Od grosika do złotówki”

Program adresowany jest do uczniów klas II i III szkoły podstawowej. Jednocześnie obecna klasa  III pod kierunkiem mgr Marioli Melewskiej kończy realizację zeszłorocznej edycji. Propozycje zawarte w programie stanowią unikalną na polskim rynku edukacyjnym ofertę wzbogacającą doświadczenia dzieci o wiedzę i umiejętności przydatne we współczesnym świecie. Tematyka projektu koncentruje się wokół podstawowych pojęć o pieniądzu, zarabianiu, racjonalnym wydawaniu pieniędzy, oszczędzaniu, trafnym przewidywaniu i sposobach unikania różnych ryzyk.

„Certyfikat Przyjaciela Matematycznego ZOO”

Celem projektu „Certyfikat Przyjaciela Matematycznego Zoo” jest zainteresowanie najmłodszych dzieci pasją uczenia się matematyki-królowej nauk-mawiali starożytni. W naszej szkole nauczyciele wkładają serce w edukację najmłodszych, gromadzą dzieci w grupach zawiązując z nimi koła matematycznego.

„Lepsza szkoła”

Program LEPSZEJ SZKOŁY inicjowany przez Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe, od 2002 roku pomaga w weryfikacji wiedzy uczniów, badaniu efektywności nauczania oraz       w przygotowaniach do egzaminów zewnętrznych. Dotychczasowe edycje LEPSZEJ SZKOŁY zgromadziły ponad 113 tysięcy nauczycieli i 9 milionów uczniów.

„Mleko w szkole”

Od września, jak ubiegłymi laty, bierzemy udział w ogólnopolskim programie „Mleko w szkole”. Uczniowie klas od I do VI zamawiają bezpłatnie i piją trzy dni w tygodniu mleko.  Do specjalnych koszy wrzucamy puste kartoniki po mleku. W ten sposób uczymy się segregacji śmieci.

„Sprawdzian szóstoklasisty na 100%”

Celem projektu „Sprawdzian na 100%” jest rozwiązanie zestawów testów przygotowujących do matematycznej części sprawdzianu szóstoklasisty. Chodzi o to, by pomóc uczniom jak najlepiej przygotować się do tego ważnego egzaminu i oswoić się z jego nową formułą. A co najważniejsze, można sprawdzić swoje umiejętności i już teraz dowiedzieć się, jak to będzie na sprawdzianie.

„Śladem przeszłości- uczniowie adoptują zabytki”

W 2014/2015 roku szkolnym przystąpiliśmy do ogólnopolskiego programu edukacyjnego „Śladem przeszłości – uczniowie adoptują zabytki” pod patronatem Centrum Edukacji Obywatelskiej (CEO) i Narodowego Centrum Kultury.

Uczniowie i uczennice z koła humanistycznego wyruszają w teren w poszukiwaniu zapomnianych zabytków gminy Kleszczewo, odkrywają fascynujące historie okolicy,              w której mieszkają, przeprowadzają wywiady z najstarszymi mieszkańcami gminy, by dowiedzieć się jeszcze czegoś więcej na temat ,kościołów, cmentarzy, przydrożnych kapliczek, zamków. Odkryte obiekty biorą pod swoją opiekę i dbają, by pamięć o nich nie zaginęła.

„Tradycyjny sad”

Celem projektu „Tradycyjny sad” jest restytucja historyczną, czyli przywrócenie przyrodzie zagrożonych wyginięciem gatunków drzew owocowych oraz poznanie sadowniczego dziedzictwa polskich ziem.

„Tradycyjny sad” to ogólnopolski projekt edukacyjny wspierany przez Fundację Banku Ochrony Środowiska

„Zdrowo jem, więcej wiem”

„ZDROWO JEM, WIĘCEJ WIEM” to projekt pod patronatem Ministerstwa Edukacji Narodowej i Ministerstwa Sportu i Zdrowia, realizowany przez Fundację Banku Ochrony Środowiska w trosce o zdrowie młodego pokolenia.  Projekt ten ma charakter ogólnopolskiej międzyszkolnej rywalizacji zespołowej.

Celem tego projektu jest promocja zdrowego stylu żywienia w szkołach. Kierując się troską o zdrowie młodego pokolenia.

Być jak Ignacy”

„Być jak Ignacy” to program edukacyjny, do którego przystąpiło nasze koło przyrodnicze. Celem programu jest popularyzacja polskiej nauki oraz pielęgnowanie pamięci o wybitnych, polskich naukowcach. Wierzymy, że nauka może zmienić świat, a wynalazki pomagają ludziom żyć lepiej. Doskonałym przykładem jest postać Ignacego Łukasiewicza ( patrona programu) – wielkiego, polskiego wynalazcy, pioniera przemysłu naftowego nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Do tej pory braliśmy udział w Polarnych odkryciach, gdzie poznaliśmy Henryka Arctowski – geografa, geofizyka, geologa meteorologa i podróżnika. Polak związany z badaniami polarnymi szczególnie na Antarktyce. W kolejnym etapie Podniebne osiągnięcia poznaliśmy Adama Ostaszewskiego -był to konstruktor lotniczy, prawdziwy pionier związany z lotnictwem w Polsce. Zbudował szereg modeli samolotów (np. płatowca z silnikiem, który nawiązywał do samolotu braci Wright, samolot odrzutowy, helikopter i model sterowca).Podczas tych dwóch etapów my też wykonaliśmy kilka zadań zbudowaliśmy kompasy oraz skonstruowaliśmy samoloty. Czekamy na kolejne przygody i zadania. 😃